Kladdkaka :)

Jag härmar Evelina lite och slänger in ett recept på en snabb, enkel och god kladdkaka!



Förberedelsetid: 10 min

Tillagningstid: 30 min

Färdigt på: 40 min

Ingredienser
Cirka 10 bitar:
100 g smör
2 st ägg
3 dl strösocker
1.5 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Smörj en kakform med en löstagbar kant.

3. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg och blanda ordentligt.

4. Rör ner övriga ingredienser och blanda väl.

5. Häll smeten i formen och grädda kakan långt ner i ugnen, cirka 30 minuter.

6. Servera gärna kakan med en klick vispgrädde och färska bär.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmmm... Ser helt undebar ut!

Bless and ♥

2008-07-05 @ 17:07:32
URL: http://missbluesuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0